Google Ads is een krachtige tool van Google die men kan gebruiken voor hoger in zoekresultaten te komen en advertenties te maken.
Op basis van zoekwoorden zorgen we dat je advertentie door de juiste doelgroep wordt bekeken. Hiervoor nemen we niet eender welke zoekwoorden maar doen we eerst een grondige analyse om te bepalen welke zoekwoorden relevant zijn. Pas nadien gaan we aan de slag met het uitwerken van de advertentie.
Google Ads biedt een handig overzicht aan in zijn dashboard. Hier krijg je de mogelijkheid om de belangrijkste aspecten van je campagnes te beoordelen en te bekijken. Je kan bijvoorbeeld meten hoeveel Conversies er zijn gebeurd of hoeveel kliks er op je advertentie zijn geweest, ...
Er worden constant nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan Google Ads. Een van hun laatste toevoegingen is de Performance Max campagne. Een campagne die zowel in het zoeknetwerk als andere platformen van Google wordt weergegeven. Denk hierbij maar aan Youtube, Gmail, ...
Het geeft je de mogelijkheid om met je budget toch op verschillende platformen te adverteren.
Met een Performance Max campagne kan je redelijk snel een campagne lanceren maar geef je eigenlijk alle controle aan Google. Soms kan dit handig zijn maar in de meeste gevallen willen we natuurlijk zelf de campagne zo goed mogelijk optimaliseren.
Samen met Google Tag Manger kunnen we conversies instellen en alle nodige tags op één centraal platform beheren. Dit zorgt ervoor dat we niet constant naar een andere applicatie moeten surfen voor daar iets te gaan instellen.
Wat vertellen ze over ons?